همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه افتتاح بزرگراه امام علی (ع) گفت: پروژه عظیم بزرگراه امام علی (ع) به عنوان بزرگترین پروژه شهری کشور صبح روز جمعه سوم خرداد در پایتخت کشورمان افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران   مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این بزرگراه مهمترین و موثرترین پروژه ترافیکی شهر تهران است که در سالروز ولادت با سعادت امام علی (ع) مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که بزرگراه امام علی (ع) گذرگاهی سراسری است که شمال شرق و جنوب غرب تهران را به هم متصل می‌کند، اظهار کرد: این بزرگراه به دلیل اهمیت و تأثیر فراوانی که بر ترافیک بر جای می‌گذارد، به مثابه یک حلقه ارتباطی در بین بسیاری از شریان‌های اصلی شهر تهران ایفای نقش می‌نماید.

معاون شهردار تهران با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر این که پلی که ساخت آن در کشور 6 سال طول می‌کشد در تهران 6 ماهه ساخته می‌شود، تصریح کرد: سرعت بالای اجرا، مهمترین ویژگی پروژه‌های شهری پایتخت است.

وی با بیان این که بزرگراه امام علی (ع) پس از 20 ماه کار جهادی و با پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع اجرایی به مرحله بهره برداری رسیده است اضافه کرد: این بزرگراه به عنوان گذرگاهی مطمئن، علاوه بر داشتن عرض مناسب و برخورداری از باندهای تندرو و کندرو، از مدرن ترین تجهیزات ترافیکی برخوردار بوده و به تازه‌ترین ویژگی‌های فنی مجهز است.

تشکری هاشمی با تأکید بر این که بهره برداری از این بزرگراه، هم زمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و نامگذاری آن به نام آن حضرت خبر خوشی برای مردم تهران است، گفت: این معبر شریانی به واسطه دسترسی‌هایش عملکرد رینگ داخلی کمربندی شهر تهران را بهبود بخشیده و امکان طی کردن شمال تا جنوب پایتخت و بالعکس را در نیم ساعت فراهم می‌کند.

معاون شهردار تهران در پایان با اعلام اینکه بیش از 40 سال از طرح ایده اولیه احداث این بزرگراه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: تهران در حال حاضر با 20 ماه فعالیت شبانه روزی مهندسان و کارگران ایرانی، یک بزرگراه شمالی - جنوبی به طول 37 کیلومتر دارد که تا پیش از این داشتن چنین بزرگراهی برای شهروندان تهرانی بیشتر شبیه یک رویا بود.

طی نظرسنجی‌های به عمل آمده از شهروندان تهرانی، اغلب آنها بزرگراه امام علی (ع) را نقطه عطفی در فعالیت‌های مدیریت شهری تلقی کرده و از آن به عنوان برترین پروژه شهری که تاکنون در پایتخت اجرا شده، یاد کرده‌اند.

کد خبر 215397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز